Kronisk dårlig samvittighed

Kronisk dårlig samvittighed

Kronisk dårlig samvittighed er den følelse, jeg oftest rammes af, når jeg tænker på topeleverne i min klasse.
Ikke fordi jeg ikke forbereder god undervisning på et højt fagligt niveau. Ikke fordi jeg ikke har godt materiale og masser af gode idéer til at udfordre dem og rykke dem fagligt. Ikke fordi de lader til at mistrives i undervisningen eller selv brokker sig. Men fordi jeg godt ved, at de ville kunne få et langt større udbytte af undervisning på et højere niveau end det, jeg kan tilbyde klassen i timerne.Den dårlige samvittighed kommer nok nærmere, fordi jeg inderst inde godt ved, at de er sidst på min prioritetsliste. Det er altså ikke en liste, jeg aktivt har besluttet at lave eller følge, men min ubevidste indre prioritering af, hvad der er vigtigst i min undervisning. I mit tilfælde er ...

Få adgang til denne artikel

Få adgang til Sproglærerens digitale univers. Her får du adgang til alle tidligere artikler fra magasinet samt tilbud om kurser og konferencer.

Del denne artikel med dine kolleger eller venner

Sproglæreren nr. 2 2022

Tema:
Udfordringer for alle elever

Udgivet:
31. august, 2022

Andre artikler i denne udgave

Denne hjemmeside benytter cookies

En cookie er en lille tekstfil, som vi gemmer på din enhed for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg. Hvis du sletter eller blokerer cookies, kan du risikere, at websitet ikke fungerer optimalt, samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.