Hjælp til login

Login. Du skal være logget ind for at se de elektroniske udgaver af “Sproglæreren”, men det er ikke nødvendigt for at bruge den øvrige del af hjemmesiden. Login kan vælges fra menuen og åbner følgende dialogboks:

Indtast brugernavn eller den emailadresse, du anvendte ved registrering og adgangskode.
Vælg “Log ind”.
Du kan eventuelt vælge at sætte tjektegn i “Husk mig”, hvis du ønsker at blive logget ind automatisk fremover.

Har du glemt din adgangskode, kan du nulstille den ved at vælge “Mistet din adgangskode?”.

Hvis du ikke kan huske din adgangskode kan du klikke på “Login” og klikke på linket  “Glemt din adgangskode” under boksen. Du vil herefter få en email til den adresse, du brugte, da du meldte dig til – eller den adresse, som du har anført under din profil. I mailen er der et linkt il nulstilling af koden.
Vi kan ikke se din kode.

Skift adgangskode:

Følg vejledningen punkt for punkt. Klik eventuelt på billederne for at vise i stor størrelse. Åbner i ny fane.
1. Tryk på “Login” til højre i menuen under topbanneret.
2. Indtast brugernavn og adgangskode og tryk på “Login”.
3. Peg på dit navn i højre side af den øverste, sorte bjælke. Vælg “Redigér min profil”.
4. Rul ned til “Ny adgangskode” og tryk på “Generer adgangskode”.
5. Vælg enten viste kode – husk, at kopiere den til et sikkert sted – eller tast din egen kode ind.
6. Tryk “Opdater profil” for at gemme ændringerne.
Du vil måske blive bedt om at logge ind igen.

Problemer med login:

På grund af sikkerhedsindstillinger godkender browseren i nogle tilfælde  ikke “gemte” adgangskoder, selvom de er korrekte. Hvis du oplever dette, kan du prøve at taste brugernavn og adgangskode ind i loginfelterne og logge ind.

Andre problemer? Send mig en mail på medlem@sproglaererforeningen.dk. Hvis løsningen har almen interesse, så bringes den her. Under alle omstændigheder, får du et svar hurtigst muligt.

Henrik Hornhaver, webmaster