Obligatorisk mdtl. prøve i fransk og tysk + skr. prøve i engelsk

7. september 2022

Obligatorisk prøve i andet fremmedsprog og skriftlig engelsk
Sproglærerforeningen er en forening, der fortrinsvis repræsenterer lærere, der underviser i engelsk, tysk og fransk i grundskolen.
Sproglærerforeningen finder det nødvendigt, at der efter 9. klasse er en mundtlig og skriftlig obligatorisk prøve i engelsk (1. fremmedsprog) og en mundtlig obligatorisk prøve samt en skriftlig udtræksprøve i tysk/fransk (2. fremmedsprog) i erkendelse af, at fremmedsprogsundervisningen omfatter såvel den mundtlige som den skriftlige dimension i hele forløbet.

Del denne nyhed med dine kolleger eller venner