Hvad kan æstetiske læreprocesser i fremmedsprogsundervisningen i teori og praksis?

Hvad kan æstetiske læreprocesser i fremmedsprogsundervisningen i teori og praksis?

Hanne Fie Rasmussen
Æstetik og æstetiske læreprocesser – hvad betyder det egentlig? Er det bare et nyt buzzword i undervisningssektoren – endnu en trend, der snart bliver afløst af noget mere fancy? Kan det medvirke til en bedre læring?Det fik vi delvis svar på i en bacheloropgave for et par år siden. Titlen på opgaven var Æstetiske læreprocesser, motivation og elevers læring. Hvordan hænger æstetiske læreprocesser, motivation og læring sammen med brugen af læremidler i engelskundervisningen.Konklusionen var, at æstetiske læreprocesser med brug af ”sansning, kreativitet og indlevelse” er vigtige, når skolen skal danne eleverne til ”hele mennesker” og “ Det er ikke nok med ’kun’ en fagligt dygtig lærer, men d...

Få adgang til denne artikel

Få adgang til Sproglærerens digitale univers. Her får du adgang til alle tidligere artikler fra magasinet samt tilbud om kurser og konferencer.

Del denne artikel med dine kolleger eller venner

Sproglæreren nr. 3 2023

Tema:
Æstetiske læreprocesser

Udgivet:
15. december, 2023

Andre artikler i denne udgave

Denne hjemmeside benytter cookies

En cookie er en lille tekstfil, som vi gemmer på din enhed for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg. Hvis du sletter eller blokerer cookies, kan du risikere, at websitet ikke fungerer optimalt, samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.