Sproglaereren_weblogo_03

Links og dokumenter

Obligatorisk mdtl. prøve i fransk og tysk + skr. prøve i engelsk

7. september 2022
Åbent brev til Undervisningsministeren og Børne- og Undervisningsudvalget: Obligatorisk mdtl. prøve i fransk og tysk + skr. prøve i engelsk

Mangel på sproglærere

1. december 2021
Mangel på sproglærere og utilstrækkelig kompetencebedømmelse – åbent brev til undervisningsministeren og Undervisningsudvalget.

Sproglærerforeningen på facebook

29. august 2021
Så kom Sproglærerforeningen på facebook.

Aux ateliers des idées – Fransklærernes Dag 2023

26. januar 2023
Sted: Københavns Professionshøjskole, Carlsberg
På årets Fransklærernes Dag præsenterer workshopinstruktørerne et emne, som de brænder for. Det har resulteret i et spændende og varieret program, hvor du kan hente inspiration til din undervisning. Herudover deltager læringskonsulent for fransk, som fortæller om nyt fra Undervisningsministeriet og om prøverne. Vi skal høre om et interessant afsluttet projekt med fransk fra 3. klasse. Forfatter og mag.art. i kultursociologi, Mads Christoffersen, fortæller om sin bog om ”De gule veste”. Vi gentager succesen med at træne mundtlig sprogfærdighed. Og så er Fransklærernes Dag ikke mindst din mulighed for at møde fransklærere fra hele landet til faglig sparring. Fransklærernes Dag 2023 arrangeres i samarbejde med CFU/KP København.

Kulturmøder – sprogkonference

30. marts 2023
Sted: Vejle Musikteater, Vedelsgade 25, 7100 Vejle
Kulturmøder Konferencen vil være en god blanding af teori og praksis. Du vil få ny viden og mulighed for at deltage i faglige diskussioner. Du vil få tips og ideer til din undervisning.

Sproglærerforeningens generalforsamling 2023

30. marts 2023
Sted: Vejle Musikteater, Vedelsgade 25, 7100 Vejle
Sproglærerforeningens generalforsamling Torsdag den 30. marts 2023 kl. 16.30–18 i Vejle Musikteater, Vedelsgade 25, 7100 Vejle