Hovedstyrelsen

Info om hovedstyrelsen

Hovedstyrelsen er foreningens daglige ledelse. Den arbejder inden for rammerne af foreningens vedtægter, foreningens sprogpolitik, og hvad der besluttes på generalforsamlingen.

Til de daglige opgaver hører bl.a. medlemsadministration, økonomi, planlægning af kommende temaer til Sproglæreren – foreningens medlemsblad, planlægning af foreningens årlige sprogkonference, sprogpolitiske udmeldinger i forhold til fx Undervisningsministeriet og Danmarks Lærerforening, samarbejde med fx det Nationale Center for Fremmedsprogsundervisning og andre sproglærerforeninger.

Hovedstyrelsen består af foreningens formand, næstformand, kasserer samt en repræsentant for hvert af de tre fagudvalg for henholdsvis engelsk, fransk og tysk.

Hovedbestyrelsens medlemmer

Udgivelsesdato: 1. september 2022

Sprogkonference 2025

22. marts 2024

Ingen kommende arrangementer for Hovedstyrelsen pt.