Fra rap til samtale

Fra rap til samtale

Styrkelse af mundtlighed gennem undervisningsforløb i frankofon hiphop
Her er fem forskellige idéer til, hvordan du kan styrke elevernes mundtlige kompetencer med udgangspunkt i sange af populære frankofone rappere. Idéerne er formet som et undervisningsforløb om fransk hiphop udarbejdet til franskelever i 9. klasse. Hvorfor hiphop?Et væsentligt element i arbejdet med mundtlighed er at møde eleverne i den kulturelle kontekst, hvor de selv befærder sig – dér hvor de, uden måske selv helt at lægge mærke til det, allerede er i kontakt med det mundtlige sprog. I engelskundervisningen har vi det privilegie, at eleverne selv møder det engelske sprog i hverdagen gennem film, spil, serier og (ofte digital) dialog med engelsktalende unge. Dette privilegie har vi ikke...

Få adgang til denne artikel

Få adgang til Sproglærerens digitale univers. Her får du adgang til alle tidligere artikler fra magasinet samt tilbud om kurser og konferencer.

Del denne artikel med dine kolleger eller venner

Sproglæreren nr. 2 2025

Tema:
Hvordan lærer vi sprog?

Udgivet:
9. juni, 2025

Andre artikler i denne udgave

Denne hjemmeside benytter cookies

En cookie er en lille tekstfil, som vi gemmer på din enhed for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg. Hvis du sletter eller blokerer cookies, kan du risikere, at websitet ikke fungerer optimalt, samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.