Sproglaereren_weblogo_03

Rum for udfordring i de humanistiske fag

Rum for udfordring i de humanistiske fag

Metodiske udfordringer - Hvad vil det sige at udfordre elever i de humanistiske fag?
Skoleforeningen TalentCampDK har som formål at ”tilbyde de dygtigste elever i grundskolen faglige udfordringer, hovedsageligt i grundfagene matematik, engelsk og dansk”, så man skulle tro, vi vidste det. Men når jeg er afsted som underviser for TalentCampDK, er det ofte en udfordring i sig selv at svare på det spørgsmål, og det gælder for både engelsk- og danskfaget.Skal eleverne udfordres på deres sprogfærdigheder? Deres kendskab til den litterære kanon? Deres evne til at ’tænke kritisk’? Vores tredje fag – matematik – har naturligvis også sine didaktiske og metodiske overvejelser, men der er alligevel en udfordring (ofte føles det nærmere som en sten i skoen)...

Få adgang til denne artikel

Få adgang til Sproglærerens digitale univers. Her får du adgang til alle tidligere artikler fra magasinet samt tilbud om kurser og konferencer.

Del denne artikel med dine kolleger eller venner

Sproglæreren nr. 2 2022

Tema:
Udfordringer for alle elever

Udgivet:
31. august, 2022

Andre artikler i denne udgave

Denne hjemmeside benytter cookies

En cookie er en lille tekstfil, som vi gemmer på din enhed for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg. Hvis du sletter eller blokerer cookies, kan du risikere, at websitet ikke fungerer optimalt, samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.